به تبلیغاتی ، تبلیغات چسبنده میگن که مخاطب هدف ، پیام مورد نظر رو درک میکنه ، به یاد موندنیه و عقیده یا رفتار مربوط به برند ، در ذهن مخاطب رو تغییر میده.
1 – سادگی :
تبلیغ چسبنده در عین سادگی عمیقه و ایده کلیدی برند رو نشون میده
2 – غیر منتظره بودن :
خارج از توقع بیننده ظاهر میشه و با این کار حس کنجکاوی و علاقه رو در مخاطب ایجاد میکنه
مثلا : از همراه بانک جدید ملت استفاده نکنید ، باهاش زندگی نکنید.
ابتدا مخاطب با یه جمله منفی مواجه میشه که به نظرش عجیب میاد و بعد ادعای برتری بانک رو میبینه.
3 – ملموس و عینی بودن :
از تصاویر قابل لمس استفاده میکنه تا به راحتی در یاد مخاطب بمونه
مثلا : استفاده از تصاویری که مضرات سیگار کشیدن را نشان دهد.
4 – معتبر و قابل باور بودن :
تبلیغ چسبنده حسی از صداقت به همراه آوردن دلیل برای پذیرفتن ادعاش داره.
حمایت انجمن دندانپزشکی آمریکا مهر تاییدی برای جلوگیری از کرم خوردگی دندان توسط خمیر دندان کرست بود که در کمپین های تبلیغاتی کرست ارائه شد.
5 – هیجانی و احساسی :
آدم ها یه ایده هایی که آن ها را احساساتی و هیجانی میکنند ، اهمیت میدهند.
مثلا : ایران رادیاتور از طریق شخصیت عمو یادگار در قدیم و شخصیت نوه عمو یادگار در حال حاضر ، با لحن صمیمی و دوستانه تونسته احساسات و هیجانات مثبت بین مخاطب هاش ایجاد کنه.
6- داستان سرایی :
ارائه دادن داستان هایی که موضوع و شخصیت دارن :
کمپین تبلیغاتی بلند مدت ساب وی ، از جارد فوگل که یک شخصیت دنیای واقعی بود ، استفاده کرد تا نشون بده که ساندویچ های ساب وی می تونن به کاهش وزن کمک کنن.